Ahogy korábban írtam, a TTD-t szerettem volna bemutatni. Az alapvető koncepcióm azonban elbukott.
Noha a Dosbox gyakorlatilag tökéletes program, hogy régi kaliberű játékokat futtassunk, ebben az esetben nem váltotta be a hozzá fűződő reményeimet (bár korábbi gépemen xp alatt semmi problémám nem volt ezen programmal ezen játék kapcsán). A gond az, hogy kiszámíthatatlanul kifagy a játék - és most ne órákban gondolkozzatok, hanem percekben... Ez azt a kínos dolgot hozta elő, hogy még alapszinten is nehézkes lenne bemutatni - nemhogy trükköket, stb., hát még egy pályát teljes kiépítettséggel, stb. ...
Azoknak, akik játszanának ezzel a játékkal - és rendesen működik is - azoknak leírok pár tanácsot.
1. Nagy távolságokban gondolkozz - elsőként mindenképp reptérben.
2. Ha a korábbira nincs lehetőséged (pl. kisebbek a mapon a települések, korlátozott a hitelképességed, stb.), akkor elsőként mindenképp iparban gondolkozz! - ennél általában a vasút a nyerő.
3. A buszokat, teherautókat felejtsd el! Túl sokszor meghibásodnak, kiszámíthatatlanok, drága az üzemben tartásuk, kicsi a kapacitásuk, stb.
4. Ha van egy minimális tőkéd - vagy éppen van hitelképességed, akkor a megjelenő konkurenciát figyeld meg. Amikor elkezd építgetni - csökken az értéke (mivel a tőkéje is zuhan - pl. egy úthálózat kiépítésénél). Ekkor érdemes feltolni 75%-ot - megvenned a társaságából. Miután megvetted - jön az igazi csavar: szabotáld!
- ha buszokat, teherautókat járat, akkor less ki egy kétoldalt szabad útját. Egy sín az útra keresztben, majd két "depó" mindkét oldalára. Vedd meg a legolcsóbb vonatot az egyikben, majd amikor a közeledbe ér, indítsd! Noha a vonat rámegy a sínre, akkor lámpa kapcsol be, és a busz, tk, megáll - de ha jól elkapod a pillanatot, nem lesz ideje kitérni, vagy bekapcsolni a lámpának -> pukkan az ellenfél kocsija (ezt érdemes kombinálni - pl. 1-2-3 ismétléssel)
- vonatoknál kicsit pénzigényesebb a dolog (ekkor a saját vonatod is pukkan :'( ): tégy egy depót az ellenfél célvágányának végére - alapesetben van a sín, ami befut az állomásra, a depód pedig a másik oldalára tedd, hogy a sín felé nézzen (az állomáson). Végy egy nagyon gagyi vonatot, majd amikor beállt az ellenfél, indítsd el. Ekkor nem történik semmi, hiszen elvileg piros lámpát kapott - de felülírhatod ezt: jobboldalt a vonat nézőkéjénél van egy lámpa gomb -> ezzel nem veszi figyelembe a tilos jelzést: és woala - elindult a vonatunk és durr...
- hajóknál elég drága a dolog - "körbefalazhatod" (ezt csak akkor érdemes, ha ki akarod nyírni az ellenfelet)
- repcsik ellen sokan úgy vélekedtek, hogy ha húzol egy hegyet a reptere elé - amennyire tudsz -, az fokozza a lezuhanások számát - ez is olyan dolog, ami nem biztos, hogy be fog jönni, legalábbis én nem tapasztaltam, hogy hatékony lenne
Miután szabotáltad, minden "javát elvesztette", így az újrakezdéshez hiteleket fog felvenni. Ekkor jön a kényes egyensúly, amit el kell találnod... körülbelül, amikor a cég alapértékének kétszerese lesz (közben érdemes kint hagyni a konkurencia állapotjelzőjét) - add el a céget!
Ekkor már csak a kegyelem döfés jöhet -> ha akarod, hogy vegetáljon még egy ideig, akkor hagyd békén és csak itt-ott szabotáld (taktikázni lehet - pl. amíg nem csinálod ki teljesen, addig nem kapsz új konkurenciát pl. ha 3 dinka van, akkor a 4. helyre bejövőre jobban tudsz figyelni (nem 3-4 felé kell kapkodnod egyszerre)...
5. Érdemes figyelni az újságra - a meghirdetett pályázatok sokszor jól jövedelmeznek.
Ez csak néhány tipp, aki komolyabban belemélyed és kíváncsi még erre-arra, az nyugodtan írhat, ha gondja van ezzel kapcsolatban.
A következő játékon még filózom... majd kiderül, mi lesz.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.